header final
irannative psychopharmacology2015
atizo
آخرین اخبار
استخدام ۶ ردیف شغلی در یک شرکت تولیدی در آذربایجان شرقی
استخدام کارمند آزمایشگاه(R&D)،کارشناس کامپیوتر،کارمند -تبریز
استخدام بازاریاب شوینده آقا در شرکت پخش عقاب در تهران
استخدام فروشنده خانم،باحقوق،مزایای عالی در شرکت معتبر در تهران
استخدام برنامه نویس Xamarin،FrontEnd،BackEnd در آسیا پرداز
استخدام بازاریاب باحقوق ثابت،پورسانت دریک شرکت معتبر
استخدام بازاریاب باتجربه،باحقوق ثابت و پورسانت در خراسان جنوبی
استخدام منشی مسلط به انگلیسی در یک شرکت تجهیزات پزشکی
استخدام کارشناس فروش در موسسه فرهنگی و هنری آفتاب ایرانیان
استخدام منشی آشنا به فتوشاپ و عکاسی در استودیو عکس واژه
استخدام بازاریاب اینترنتی در شرکت معتبر در اصفهان
استخدام وردپرس کاربابیمه،حقوق ثابت،قراردادرسمی،یک ساله،پاداش
استخدام فروشنده آقا در فرش فرهی در شهر شاهرود،سمنان
استخدام کارشناس فروش مسلط به تکنیک های فروش در تهران
استخدام برنامه نویس ++c تمام وقت در شرکت رازق در تهران
استخدام فروشنده آقا در فرش فرهی در شهر بوشهر و برازجان
استخدام طراح گرافیست مسلط به فتوشاپ در مجموعه سارینا
استخدام کارشناس فروش در شرکت عصر قلم آفتاب ایرانیان
استخدام فروشنده باحقوق ثابت،پورسانت در شرکت پرشین ویرا ویژن
استخدام ویزیتور و موزع در شرکت خاقانی نوین سپاهان در اصفهان

مدیریت دانش مشتری

امروزه همگام با چرخش از سوی اقتصاد مبتنی بر صنعت به اقتصاد مبتنی بر دانش، سازمان ها نیز بر آن شده اند تا با تکیه بر دانش و اطلاعات، مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری، برای سازمان خود مزیت رقابتی به ارمغان آورند. در حالی که مدیریت دانش به دریافت، ذخیره­ سازی، بهره ­برداری و تسهیم دانش در درون سازمان توجه میکند، مدیریت روابط مشتری به بهبود روابط مشتری و مفاهیمی چون وفاداری می پردازد (خدارحمی و چان، 2014) به نقل از (سازور و همکاران، 1392).

در سالیان اخیر نظریه­ پردازان به نتایج جدیدی دست یافته­ اند که بطور اخص به دانش مشتری تأکید ورزیده و به دنبال روش ­ها و ابزارهایی برای مدیریت این دانش بوده ­اند. لذا در این راستا مفهوم جدید مدیریت دانش مشتری مطرح شده که لازمه آن، یکپارچه ­سازی مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان می­ باشد. بنابراین در اثر هم ­افزایی حاصل از یکپارچه ­سازی مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری، سازمان قادر به شناسایی نیازهای مشتریان خود و پیش­ بینی رفتار آن­ ها خواهد بود و در نتیجه عملیات مستمر نوآوری و توسعه محصولات و خدمات جدید را مورد عنایت بیشتر قرار می­ دهد (بلکاهلا و تریکی، 2011).

ادغام دو مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش می­ تواند منافع بکارگیری هر یک را ارتقاء و ریسک شکست اجرای هر یک از آن­ها را کاهش دهد. مدیریت دانش مشتری، حوزه­ ای از مدیریت است که در آن رویه های مدیریت دانش برای حمایت از تبادل دانش مشتری در سازمان، بین سازمان و مشتریان آن بکار گرفته می شود که این امر موجب بهبود فرآیندهای مدیریت روابط مشتری از قبیل خدمت به مشتری، حفظ مشتری و سودمندی روابط مورد استفاده قرار می­گیرد (ناتی و همکاران، 2006).

مدیریت دانش مشتری براساس اظهار نظر (دسوزا و آوازو، 2005)، شامل یکپارچه کردن سه نوع دانش می باشد:

1- دانش درباره مشتری: این نوع دانش به سازمان کمک می ­کند مشتریان را بشناسد و آن­ها را به طور اثربخش مورد هدف قرار دهد.

2- دانش برای مشتری: تهیه و پشتیبانی از دانش برای مشتری، تجربه او را از محصولات و خدمات بهبود می بخشد.

3- دانش از مشتری: این نوع دانش به ایده­ ها، افکار و اطلاعاتی که سازمان از مشتریان خود دریافت می­ کند اشاره دارد. این بینش ­ها می­تواند در مورد خدمات و محصولات کنونی، روندهای مشتریان و نیازهای آینده و ایده­هایی برای نوآوری در محصولات باشد.

علاوه بر این سه بعد، با بررسی پژوهش­های انجام شده در زمینه مدیریت دانش مشتری، ابعاد زیر نیز به عنوان ابعاد مدیریت دانش مشتری ارائه شدند (سازور و همکاران، 1392):

- مدیر دانشی: فردی است که تمامی سازمان را به برقراری ارتباط با مشتری و کسب دانش از مشتری ترغیب کرده و موانع عمده بر سر راه برقراری ارتباط با مشتری و تبادل دانش با مشتری را از طریق برگزاری جلسات مداوم در سازمان و فراهم کردن زیرساخت­ های تکنولوژیکی از میان بر می­دارد (چوآ و بانرجی، 2013).

- کارکنان دانشی: کارکنانی هستند که در طراحی استراتژی­ های دانشی سازمان مشارکت داشته و برای بررسی ایده ­ها و دانش ­های دریافت شده از مشتری، وقت میگذارند. ضمن اینکه جهت مبادله اطلاعات با مشتریان، دارای تخصص و دانش لازم و کافی هستند (خدارحمی و چان، 2014) به نقل از (سازور و همکاران، 1392).

منبع:

در نگارش این مطلب، از منابع زیر بهره گرفته شده است. استفاده از این مطالب برای محققین، آزاد میباشد. اما از آنجا که ترجمه یا تایپ این مطالب مستقیما توسط (ایراکا) انجام شده و یا توسط کاربران گرامی، به صورت انحصاری به (ایراکا) واگذار شده است، هرگونه کپی برداری توسط سایر سایتها و وبلاگها، غیرمجاز بوده و فقط با ذکر آدرس دقیق این صفحه، مجاز میباشد.

  سازور، اعظم؛ حسینی، میرزاحسن و علوی نژاد، سیده سمیه (1392). تحلیل رابطه بین ابعاد مدیریت دانش مشتری و کیفیت خدمات پارک­های علم و فناوری تهران و شرکت­های مستقر در آن، ششمین کنفرانس مدیریت دانش، تهران.

Belkahla, W & Triki, A., (2011). Customer knowledge enabled innovation capability: proposing a measurement scale. Journal of Knowledge Management, Vol. 15, No. 4, Pp. 648-674.

Chua, A & Banerjee, S., (2013). Customer knowledge management via social media: the case of Starbucks. Journal of Knowledge Management, Vol. 17, No. 2, Pp. 237-249.

Desouza, K & Awazu, Y., (2005). What do they know? Journal of  Business Strategy Review, Pp.42-45.

Khodakarami, F & Chan, Y., (2014). Exploring the role of customer relationship management (CRM) systems in customer knowledge creation. Journal of Information & Management, Vol. 51, Pp. 27–42.

Natti, S., Halinen, A & Hanttu, N., (2006). Customer knowledge transfer and key account management in professional service organizations. International Journal of Service Industry Management, Vol. 17, No. 4, Pp. 304-319.

 
applyroad
hashemirafsanjani
پربیننده ترین اخبار
استخدام نسخه پیچ با سابقه کار و مجرب در کرج
استخدام کارگر نیمه ماهر جوان در منطقه تجاری در تهران
استخدام فوق دیپلم مددکاری در شهر کرج
استخدام نگهبان در یک گروه تولیدی و صنتعی مبلمان در مشهد
استخدام سرپرست کارگاه ترجیحاً فوق دیپلم در تهران
استخدام خانم جهت نظافت و آشپزی در شهر تهران
استخدام صندوقدار جهت کار در کترینگ مهنا در مشهد
استخدام یک آبدارچی آقا جهت دفتر پیشخوان دولت در تهران
استخدام مونتاژ کار خانم جهت بسته بندی پلاستیک
استخدام طراح معماری و نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی
استخدام کارشناس فروش در زمینه تاسیسات و مکانیک در تهران
استخدام مهندس عمران یا معماری جهت برنامه ریزی و کنترل پروژه
استخدام پرستار و ماما و بهیار و تکنسین بیهوشی در کرج
استخدام فروشنده ماهر با فن بیان عالی در مشهد
استخدام تعدادی تراکت پخش کن جهت همکاری در شهر تهران
استخدام یک نفر کارگر انبار ترجیحا با سابقه در شهر تهران
استخدام دندانپزشک عمومی جهت کار در کلینیک در کرج
استخدام کارگر ساده و نیمه ماهر جهت کارگاه MDF در غرب تهران
استخدام سرایدار جهت همکاری در شهر مشهد
استخدام سرایدار زوج بدون فرزند جهت همکاری در تهران
استخدام خانم جهت امور منزل به صورت نیمه وقت در تهران